Outdoor Yoga en SUP Yoga lessen

 
button_aanmelden

SUP Yoga

In de zomermaanden organiseren we de Outdoor SUP Yoga lessen.
Lessen van 75 min, waarbij we starten met de SUP instructie en een korte SUP tocht.
Het tweede deel van de SUP Yoga les doe je Yoga oefeningen op je SUP board, ontspannen in de buitenlucht, op het water. Een aanrader!
Geschikt voor iedereen met een zwemdiploma, ook voor de beginnende supper en voor mensen die voor de eerste keer een Yoga les volgen.

Locatie: De Potmarge bij het Stadsstrand Leeuwarden of in Zuiderburen bij de “Kop van Teerns” aan de Himpenserdyk

Het lesgeld in 2018 bedraagt EUR 20,= per SUP Yoga Les en een 3x SUP Yoga leskaart voor EUR 55,=.

Bekijk de AGENDA voor de SUP Yoga lessen en andere SUP activiteiten HIER

Bij regen, onweer of harde wind zal er op de ochtend van de lesdag besloten worden of de les geannuleerd wordt.
 

De Outdoor Yoga lessen op de mat van Natascha zijn gebaseerd op de Hatha Yoga. De term Hatha is Sanskriet voor zon (ha) en maan (tha). De zon en de maan staan symbool voor de tegenpolen in de mens: mannelijk tegenover vrouwelijk, actief tegenover passief, bewegen tegenover verstillen, inademen tegenover uitademen, aanspannen tegenover ontspannen.

Yoga staat voor het evenwicht, de verbinding. Door het beoefenen van Hatha Yoga wordt je je bewust van de tegenpolen in jezelf en ben je in staat deze met elkaar in verbinding te brengen en in éénheid te laten samenvallen.

Een les bestaat uit een evenwichtige verdeling van staande, zittende en liggende houdingen en alle bewegingsmogelijkheden van de wervelkolom komen aan bod.
Hierbij is de ademhaling de dragende kracht in iedere beweging. De oefeningen, die variëren van subtiel tot uitdagend, worden met zorg uitgelegd en zijn voor iedereen toegankelijk. Tussendoor zijn er momenten van stilte, navoelen en ontspanning, waardoor er een complete ervaring ontstaat. Het brengt je in contact met wie je werkelijk bent.

Een Yoga les wordt altijd afgesloten met een lange ontspanningsoefening, waarbij het lichaam volkomen tot rust komt en het denken kalm is.

Yin Yoga

Bij de meeste vormen van yoga ligt de focus op de spieren (actief en krachtig)
Bij Yin Yoga worden de oefeningen juist passief en zonder krachtsinspanning gedaan.
De bedoeling is dat hierbij het dieperliggende bindweefselvlies (fascia) wordt aangesproken en je organen en meridianen worden gestimuleerd.

Door langer stil te blijven in een houding (2 tot 5 minuten) wordt de Chi (levensenergie) stroming in het lichaam in harmonie en balans gebracht, wat van belang is voor de gezondheid van ons lichaam en geest.

Je gewrichten worden ook soepeler door Yin Yoga en het gebied tussen de knieën en de borstwervels wordt vooral beïnvloed.
Yin yoga is een heel rustige en meditatieve manier van oefenen. Vanwege het langdurig aanhouden van de oefeningen kunnen de meest uiteenlopende emoties omhoog komen.
Het “niets hoeven doen” kun je inzetten voor een nog diepere ontspanning en een beter herstel.

Let op met Yin Yoga als je zwanger bent of net bent bevallen, laat dit altijd aan de leraar weten en het is verstandig om dan minder diep in de houdingen te gaan.

En wil je meer te weten komen over onze Yoga docenten Natascha van den Bosch en Tineke Merkus, kijk dan HIER.
De Agenda met lestijden vind je HIER

 

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.